Cele glikemiczne i choroby sercowo-naczyniowe ad

Jednakże wystąpiły niespójności w kierunku składników złożonego wyniku. Na przykład wskaźniki zgonów z jakiejkolwiek przyczyny oraz z przyczyn sercowo-naczyniowych były istotnie wyższe w grupie intensywnej terapii niż w grupie leczonej standardo- wo, ale odsetek zawału serca niezakończonego zgonem był istotnie niższy w grupie intensywnej terapii. Wskaźniki udaru niezakończonego zgonem oraz śmiertelna lub niezakaźna zastoinowa niewydolność serca nie różniły się istotnie pomiędzy obiema grupami. W jaki sposób możemy wyjaśnić zgłoszone różnice w wynikach klinicznych w tych dwóch próbach. Po pierwsze, chociaż bezwzględny poziom glikemii w grupach intensywnej terapii w obu badaniach był podobny, to stopa redukcji hemoglobiny glikowanej różniła się znacznie. W badaniu ACCORD pacjenci z grupy intensywnej terapii mieli bardzo szybki spadek mediany poziomu glikowanej hemoglobiny (bezwzględny spadek o 1,4% w ciągu 4 miesięcy). W badaniu ADVANCE bezwzględny spadek poziomu hemoglobiny glikowanej wynosił 0,5% po 6 miesiącach i 0,6% po 12 miesiącach. Czy tempo spadku glikowanej hemoglobiny przyczyniło się do różnic w raportowanych wynikach sercowo-naczyniowych między tymi dwoma badaniami. Żadne z tych badań nie zostało zaprojektowane, by odpowiedzieć na to pytanie, które można rozważyć w przyszłych badaniach.
Po drugie, chociaż w obu badaniach stosowano bardzo agresywną interwencję farmakologiczną, strategie były różne. W badaniu ACCORD częstość stosowania tiazolidynodionów i insuliny była znacznie wyższa niż w badaniu ADVANCE. W badaniu ADVANCE intensywna strategia opierała się na zastosowaniu specyficznego sulfonylomocznika, gliklazydu (modyfikowanego uwalniania), u ponad 90% pacjentów. Jednak różnice w używaniu narkotyków w badaniu ACCORD nie stanowiły wyjaśnienia różnic w śmiertelności.
Wreszcie przyrost masy ciała różnił się w trakcie każdego badania. W grupie stosującej intensywną terapię w badaniu ACCORD średni przyrost masy ciała w stosunku do wartości wyjściowej wyniósł 3,5 kg, a zwiększenie masy ciała o więcej niż 10 kg stwierdzono u ponad 27% pacjentów. Co zaskakujące, w grupie intensywnej terapii w badaniu ADVANCE pacjenci wykazywali minimalny przyrost masy ciała o 0,7 kg w porównaniu z grupą leczoną standardowo. Przyrost masy ciała może nie być trywialny, ponieważ osiągnięcie kontroli glikemii przy tak agresywnej strategii antynarkotykowej wyraźnie nie jest równoznaczne z uzyskaniem takiej kontroli poprzez zmiany stylu życia (tj. Terapia żywieniowa i zwiększona aktywność fizyczna).
Jakie są implikacje tych badań dla wytycznych terapeutycznych dla pacjentów z cukrzycą typu 2. Oba badania wykazały, że ukierunkowanie na poziomy glikowanej hemoglobiny, które są poniżej obecnie akceptowanych standardów u pacjentów wysokiego ryzyka z cukrzycą typu 2, nie miało korzystnego wpływu na chorobę sercowo-naczyniową. Obecne zalecenia sugerują przyjęcie zindywidualizowanych celów dla niektórych populacji, zauważając, że mniej intensywne cele glikemii mogą być wskazane u pacjentów z ciężką lub częstą hipoglikemią.6 Na podstawie przedstawionych danych, może być teraz konieczne specjalne rozważenie pacjentów wysokiego ryzyka z wieloma czynnikami ryzyka i chorobami serca. Docelowy poziom hemoglobiny glikowanej około 7% może być odpowiedni dla tej populacji wysokiego ryzyka, szczególnie gdy rozważane jest stosowanie agresywnej farmakoterapii
[podobne: strach przed dentystą forum, jak nauczyć dziecko samodzielnego zasypiania, dermatolog białystok nfz ]

Powiązane tematy z artykułem: dermatolog białystok nfz jak nauczyć dziecko samodzielnego zasypiania strach przed dentystą forum