Chromosom 6p22 Locus związany z klinicznie agresywnym nerwiakiem płodowym ad 6

Wszystkie trzy SNP były związane z bardziej złośliwą prezentacją kliniczną i agresywnym przebiegiem choroby (Ryc. 3). W związku z tym nowotwory, które miały przerzuty w diagnozie były bardziej prawdopodobne u pacjentów z nerwiakiem zarodkowym, którzy byli homozygotyczni pod względem zagrożonych alleli (p = 0,006, p = 0,008, a p = 0,024 odpowiednio dla rs4712653, rs9295536 i rs6939340), mieć nabytą somatycznie amplifikację onkogenu MYCN w komórkach nowotworowych (P = 0,002, P = 0,003, i P = 0,006, odpowiednio), i mieć klasyfikację wysokiego ryzyka dla celów stratyfikacji leczenia (P = 0,002, P = 0,001, i odpowiednio P = 0,011), w porównaniu z pacjentami z nerwiakiem zarodkowym, którzy byli homozygotyczni pod względem alleli niezwiązanych z ryzykiem (Tabela S4 i Ponadto pacjenci, którzy byli homozygotyczni pod względem alleli ryzyka mieli znacząco zmniejszone prawdopodobieństwo przeżycia wolnego od zdarzeń (p = 0,016 dla SNP rs6939340) (ryc. S2 w dodatkowym dodatku). To skojarzenie z bardziej złośliwą chorobą może wyjaśnić, dlaczego byliśmy w stanie wykazać replikację wyników we względnie małej serii 59 pacjentów z grupy dzieci chorych na raka, którzy składali się wyłącznie z pacjentów wysokiego ryzyka (Tabela 2). Dyskusja
Badanie to pokazuje, że na prawdopodobieństwo złośliwej transformacji rozwijających się neuroblastów mają wpływ warianty chromosomu 6p22. Związki pomiędzy nerwiakiem niedojrzałym a innymi loci mogą wyjść na jaw, gdy będziemy kontynuowali nasz cel genotypowania genomowego próbek DNA od 5000 pacjentów z nerwiakiem zarodkowym. Nasze dane dostarczają wsparcia, na wstępnym poziomie, dla modelu wspólnego wariantu, wspólnej choroby dla nerwiaka niedojrzałego (tj. Interakcja wielu względnie powszechnych odmian genetycznych rozwijającego się neuroblastoma może predysponować do rozwoju choroby).
Motywacją do tego dużego i trwającego badania była niedostatek informacji na temat nowotworzenia guzów neuroblastoma. Nasze badania dostarczają dowodów na koncepcję dla powiązania genomewidu z neuroblastomą i identyfikują nowe geny podatności na podatność, chociaż niewiele wiadomo na temat tych genów. FLJ22536 ma wiele przewidywanych izoform i zawiera potencjalną domenę podobną do naskórkowego czynnika wzrostu. FLJ44180 nie ma podobieństw sekwencji w ludzkich lub mysich kwasach nukleinowych i bazach białkowych. Trwają badania mające na celu ustalenie, w jaki sposób obecność wspólnych wariantów DNA przy 6p22 przyczynia się do ryzyka neuroblastycznej transformacji złośliwej i subpotypotypu choroby wysokiego ryzyka.
[podobne: altacet zel, nifco żory, luk odruchowy ]