Czynniki alergiczne

Czynniki alergiczne Czynniki, na działanie których ustrój oddziaływa alergicznie, nazywamy antygenami alergicznymi, czyli alergenami. Alergenami są głównie czynniki chemiczne pochodzenia białkowego i nie białkowego. Odróżniamy następujące alergeny: l) AIeny białkowe, działające jako anafilaktogeny. 2) Różne środki spożywcze 3) Niektóre leki i związki chemiczne. 4) Pyłki zbóż, traw, kwiatów i drzew wiatropylnych. 5) Wytwory glist. 6) Wytwory grzybów chorobotwórczych. 7) Wytwory bakteryjne, to jest ich jady. 8) Włosy ludzkie i zwierzęce. 9) Pył mączny. ALERGIE Istnieją jeszcze czynniki fizyczne, które, ,mogą wywołać stany alergiczne, a które nazywaj ą się pseudoalergenami, gdyż działanie ich pojawia się poprzez zmiany naczyniowe i zaburzenia równowagi układu wegetatywnego, co wpływa na wyzwolenie objawów chorobowych o charakterze alergicznym. Do pseudo alergenów należą: zimno, światło słoneczne, promienie fiołkowe i pozafiołkowe oraz zmiany ciśnienia barotrycznego. Te czynniki mogą w zasadzie wyzwolić objawy chorób alergicznych, istniejących -dawniej w ukryciu. Objawy zaburzeń alergicznych w znacznej mierze pokrywają się z zaburzeniami anafilaktycznymi. Mogą jednak występować nie wszystkie anafilaktyczne objawy, niektóre mogą by słabiej inne silniej zaznaczone i objawy mogą być różne w zależności od narządów wewnętrznych. Narządy bowiem mogą być albo uczulone na pewne alergeny, albo zmiana warunków miejscowych przeważnie krążeniowych, sprzyja powstawaniu zaburzeń alergicznych w tych narządach. [hasła pokrewne: korona porcelanowa na cyrkonie, prawo i medycyna czasopismo, czym jest zdrowie ]

Powiązane tematy z artykułem: czym jest zdrowie korona porcelanowa na cyrkonie prawo i medycyna czasopismo