Intensywna kontrola poziomu glukozy we krwi i wyniki naczyniowe u pacjentów z cukrzycą typu 2 ad 7

Składnikiem nowej lub pogarszającej się nefropatii, najbardziej wyraźnie zmniejszonej poprzez intensywną kontrolę glikemii, było pojawienie się makroalbuminurii (2,9%, 4,1% przy standardowej kontroli, współczynnik ryzyka 0,70; tendencja do zmniejszenia zapotrzebowania na terapię nerkozastępczą lub zgon z przyczyn nerek (0,4% w porównaniu z 0,6%, współczynnik ryzyka, 0,64; 95% CI, 0,38 do 1,08; P = 0,09), ale bez wpływu na podwojenie poziom kreatyniny w surowicy (1,2% w porównaniu z 1,1%, współczynnik ryzyka, 1,15, 95% CI, 0,82 do 1,63, P = 0,42). Więcej pacjentów poddanych intensywnej kontroli hospitalizowano z dowolnej przyczyny (44,9%, w porównaniu do 42,8% osób w grupie kontrolnej standardowej, współczynnik ryzyka, 1,07, 95% CI, 1,01 do 1,13, P = 0,03), z pewną nadwyżką hospitalizacji z powodu ciężkiej hipoglikemii (1,1% w porównaniu z 0,7%, iloraz szans, 1,52; 95% CI, 1,01 do 2,28; P = 0,04). Nie było znaczących różnic między obiema grupami w odniesieniu do innych wcześniej określonych drugorzędnych wyników (ryc. 4). Wpływ na hipoglikemię
Ciężka hipoglikemia występowała częściej w grupie z intensywną kontrolą niż w standardowej grupie kontrolnej: 150 pacjentów (2,7%) poddawanych intensywnej kontroli miało co najmniej jeden ciężki epizod hipoglikemii, w porównaniu z 81 pacjentami (1,5%) poddawanymi standardowej kontroli (zagrożenie stosunek 1,86; 95% CI, 1,42 do 2,40; P <0,001). Obejmowały one jeden śmiertelny epizod w standardowej grupie kontrolnej i jeden epizod powodujący trwałą niepełnosprawność w każdej grupie. Średnio wskaźnik ciężkich przypadków hipoglikemii wynosił 0,7 zdarzenia na 100 pacjentów rocznie w grupie intensywnie kontrolowanej i 0,4 zdarzenia na 100 pacjentów rocznie w grupie kontrolnej standardowej. Drobna hipoglikemia występowała również częściej u pacjentów poddawanych intensywnej kontroli (120 zdarzeń na 100 pacjentów rocznie, w porównaniu z 90 przy standardowej kontroli). Około 47% pacjentów w grupie intensywnie kontrolowanej i 62% osób w grupie kontrolnej standardowej pozostawało wolnych od jakichkolwiek zdarzeń hipoglikemicznych podczas okresu obserwacji.
Efekty w podgrupach pacjentów
Rycina 5. Ryc. 5. Wpływ strategii kontroli glukozy na połączone zdarzenia makroangiakularne i mikronaczyniowe, zgodnie z charakterystykami wyjściowymi. Diament zawiera oszacowanie punktowe, reprezentowane przez pionową linię przerywaną i 95% przedział ufności ogólnego efektu. Współczynniki ryzyka i względne zmniejszenie ryzyka podano dla intensywnej kontroli glukozy w porównaniu ze standardową kontrolą glukozy. Wartość P dla heterogeniczności wynosiła .0.10 dla wszystkich porównań. Dane nie były dostępne dla niektórych pacjentów w niektórych podgrupach. Indeks masy ciała jest to waga w kilogramach podzielona przez kwadrat wysokości w metrach.
Skutki intensywnej kontroli głównych zdarzeń naczyniowych były spójne dla wszystkich podgrup biorących udział w badaniu, zgodnie z szerokim zakresem cech wyjściowych (P dla heterogeniczności, .0.10 dla wszystkich porównań) (Rysunek 5).
Dyskusja
W badaniu ADVANCE intensywna strategia kontroli glikemii obejmująca gliklazyd (modyfikowane uwalnianie) i inne leki, w razie potrzeby, obniżyła średnią wartość glikowanej hemoglobiny do 6,5% u szerokiego zakresu pacjentów z cukrzycą typu 2 i zmniejszyła częstość występowania połączonych pierwotny wynik poważnych zdarzeń makro- lub mikronaczyniowych
[podobne: trening umiejętności społecznych dla dzieci, usg tarczycy bydgoszcz, strach przed dentystą forum ]

Powiązane tematy z artykułem: strach przed dentystą forum trening umiejętności społecznych dla dzieci usg tarczycy bydgoszcz