Ludzkie koszty użycia tytoniu ad 5

Pomimo wielu dowodów na zagrożenie zdrowotne palenia papierosów, amerykańska opinia publiczna i rząd tolerują stosunkowo nieuregulowaną reklamę, promocję i sprzedaż takiego produktu. Ta pasywna tolerancja jest napędzana częściowo przez jeden z najpotężniejszych lobbystów politycznych w rządzie. Podczas kampanii prezydenckiej w 1992 r. Przemysł tytoniowy przekazał partiom politycznym 2,5 miliona dolarów, co stanowi pięciokrotny wzrost funduszy wniesionych w 1988 r. Ponadto, wkłady do kandydatów Izby Reprezentantów i senackich w kampanii kampanii tytoniu z 1992 r. Przekroczyły 2,2 miliona dolarów, prawie dwukrotnie więcej niż w latach 1989 – 199095,96 (i Samuels B, et al .: komunikacja osobista).
Działając na poziomie władz lokalnych, stanowych i federalnych, lobbyści firm tytoniowych są opisywane przez przedstawiciela Mike a Synara (D-Okla.) Jako najbardziej rozpowszechnioną dziś grupę w polityce 96. Ich działalność obejmuje tworzenie i wsparcie finansowe grup tzw. Oddolnych grup palaczy oraz lokalnych koalicji biznesowych mających na celu zwalczanie lokalnych przepisów dotyczących kontroli wyrobów tytoniowych97. Instytut Tytoniu i Rada ds. Badań Tytoniowych, które są finansowane przez przemysł tytoniowy, pozornie popierają badanie kwestii związanych z używaniem tytoniu i zdrowiem i pozostają zaangażowane w postęp naukowe w poszukiwaniu luk wiedzy w kontrowersjach związanych z paleniem 98. Dopiero w 1986 r. Publikacja Instytutu Tytoniowego stwierdziła, że wybitni naukowcy uważają, że pytania dotyczące palenia i zdrowia pozostają nierozwiązane 98. Oświadczenia te budzą wątpliwości w świadomości społeczeństwa i ich przedstawicieli rządowych podczas debaty naukowej, która została ustalona na prawie 30 lat – mianowicie, że papierosy powodują śmiertelną chorobę u ludzi.
Kampania na rzecz zapobiegania używaniu tytoniu
Rysunek 4. Rysunek 4. Średnia cena detaliczna pakietu 20 papierosów w różnych krajach w 1993 r. (Panel A) i regulaminów dotyczących reklamy papierosów w krajach uprzemysłowionych (panel B). W panelu A średni całkowity podatek za opakowanie jest wyświetlany na czerwono. Całkowity podatek wyrażony jako procent ceny detalicznej jest podawany z prawej strony każdego paska (Stowarzyszenie praw osób niepalących w Kanadzie: dane niepublikowane). W panelu B kraje otrzymały punkt za zakaz i 1/2 punktu za ograniczenia dotyczące reklamy papierosów elektronicznych (czerwony), druku (niebieski) i billboard (żółty) oraz sponsoring wydarzeń (zielony). Dane zostały zaadaptowane z Samuels i wsp.95.
Tabela 3. Tabela 3. Niezbędne składniki kampanii zapobiegającej używaniu tytoniu. Chociaż palenie papierosów jest numerem jeden możliwej do uniknięcia przyczyną przedwczesnej śmierci w naszym społeczeństwie, prawie 50 milionów Amerykanów wciąż pali. Jest kilka powodów tej tragicznej sytuacji. Po pierwsze, amerykańska opinia publiczna niechętnie zmienia nawyk, który jest zakorzeniony kulturowo w ich społeczeństwie i silnie uzależniający, być może tak uzależniający, jak używanie heroiny i kokainy99. Po drugie, uznanie wielkości tego niebezpieczeństwa dla zdrowia przez obywateli USA i ich rząd zostało utrudnione przez wydatki przemysłu tytoniowego na 4 miliardy dolarów rocznie na reklamę i promocję. Po trzecie, wysiłki przemysłu tytoniowego mające na celu zwalczanie ustawodawstwa dotyczącego podatków od wyrobów tytoniowych doprowadziły w tym kraju do niższego podatku akcyzowego na wyroby tytoniowe, jako odsetek ceny detalicznej, niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju wymienionym na rysunku 4A (Non Stowarzyszenie praw człowieka w Kanadzie: dane niepublikowane); Stany Zjednoczone mają również jedną z najmniej restrykcyjnych regulacji reklamowych w uprzemysłowionym świecie (rysunek 4B) 95
[hasła pokrewne: marput radom, wrastający paznokieć maść, grypa zoladkowa objawy ]

Powiązane tematy z artykułem: grypa zoladkowa objawy marput radom wrastający paznokieć maść