Ludzkie koszty użycia tytoniu ad 6

Ponadto wyroby tytoniowe nie podlegają regulacji przez Food and Drug Administration100 lub przez Komisję ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumpcyjnych 101, co, biorąc pod uwagę obecne standardy bezpieczeństwa produktów, niezaprzeczalnie uniemożliwi sprzedaż podobnego produktu, jaki został wprowadzony dzisiaj. Dlatego przeszkody stojące przed kampanią przeciwko używaniu tytoniu są ogromne. Aby kampania była skuteczna, musi działać na wielu różnych poziomach, od programów edukacyjnych dla społeczności po wsparcie dla podwyżek w federalnych podatkach akcyzowych (Tabela 3). Ograniczenia dotyczące palenia w miejscu pracy i w miejscach publicznych
W ciągu ostatnich 10 lat powszechne uznawanie niebezpieczeństw związanych z biernym paleniem (tj. Środowiskowy dym tytoniowy) stale się zwiększa. W latach 1980-1989 liczba wydanych przez różne miasta przepisów zakazujących palenia wzrosła dziesięciokrotnie, aw 1989 r. 44 państwa przyjęły pewną regulację dotyczącą palenia tytoniu102. Istnieje jednak duża zmienność wśród przepisów zakazujących palenia. Spośród 902 miast i wszystkich 50 państw objętych badaniem w niedawnym badaniu tylko 17 procent miast i 20 procent państw posiadało kompleksowe przepisy ograniczające palenie w budynkach rządowych, miejscach publicznych, restauracjach i prywatnych miejscach pracy102. Niemniej jednak wykazano, że lokalne wysiłki zmierzające do wprowadzenia ustawodawstwa dotyczącego kontroli tytoniu jako sposobu ochrony obywateli przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego na środowisko mogą pokonać wysiłki przemysłu tytoniowego, jeżeli będą wspierane przez silną koalicję członków społeczności, lokalnych przedsiębiorstw i sympatyków. przywództwo polityczne97.
Zakazy reklamy i sponsorowania przez firmy tytoniowe
Jak wspomniano, papierosy pozostają drugim najczęściej reklamowanym produktem w Stanach Zjednoczonych, za samochodami10. American Medical Association jest jedną z wielu instytucji, które zaleciły zakaz wszelkich reklam papierosów i działań promocyjnych. W Kongresie zaproponowano kilka projektów ustaw ograniczających reklamę papierosów lub całkowicie je zakazujących, choć żadna z nich nie przeszła103. Silne lobby tytoniowe twierdziło, że zakaz reklamy naruszyłby konstytucyjne prawa do wolności wypowiedzi. Ścisła analiza współczesnego orzecznictwa i interpretacja przez Sąd Najwyższy komercyjnej doktryny wolności słowa pokazuje jednak, że istnieją precedensy nakładające ograniczenia na reklamę produktów prawnych, gdy zagrożone jest bezpieczeństwo konsumenta100.
Ograniczenia sprzedaży tytoniu osobom nieletnim
Jak wspomniano wcześniej, około 80-90% regularnych palaczy zaczyna palić w wieku 18 lat. Aby wpłynąć na wyniki zdrowotne związane z paleniem, należy podjąć wysiłki w celu ograniczenia dostępności papierosów dla nieletnich. Rosnąca liczba państw odpowiednio wspiera takie ustawodawstwo. Obecnie 46 państw posiada przepisy zabraniające sprzedaży wyrobów tytoniowych nieletnim104. Przestrzeganie tych praw wielokrotnie jednak okazało się kiepskie105-108. Próby nieletnich zakupu papierosów w ośmiu społecznościach w czterech oddzielnych badaniach miały wskaźnik sukcesu od 46 do 88 procent. Co więcej, tylko 22 państwa mają prawo zabraniające swobodnej dystrybucji wyrobów tytoniowych nieletnim, a tylko 9 państw zakazuje sprzedaży wyrobów tytoniowych w automatach sprzedających lub ogranicza umieszczanie takich automatów vendingowych.
[więcej w: amica słupca, marput radom, cocois apteka ]

Powiązane tematy z artykułem: amica słupca cocois apteka marput radom