Ludzkie koszty użycia tytoniu cd

Atrakcyjność wyścigów samochodowych w przemyśle tytoniowym nie jest zaskakująca, ponieważ zajmuje drugie miejsce pod względem popularności w piłce nożnej w USA za piłką nożną81. Ekonomia tej wysokiej widoczności nie jest tracona na RJR Nabisco, który stał się wiodącym sponsorem wyścigów samochodowych i motocyklowych w Stanach Zjednoczonych. Znacznie ważniejsza od publiczności uczestniczącej w takim wydarzeniu jest jednak oglądanie wydarzenia przez telewizję. Na przykład, podczas 93-minutowej emisji Grand Prix Marlboro 1989, nazwa Marlboro została wymieniona 11 razy, a logo pokazano 5922 razy, w sumie 46 minut ekspozycji. Osiemnaście minut tej ekspozycji składało się z wyraźnego, skoncentrowanego czasu antenowego , którego wartość komercyjna szacowana jest na ponad milion USD81. Na jakich odbiorców skierowana jest reklama i promocja firm tytoniowych. Ostatnie dane dotyczące kampanii reklamowej Camel-cigarette sugerują, że główną grupą docelową są dzieci. W 1988 roku, kiedy sprzedaż Camel spadła, RJR Nabisco uruchomił kampanię marketingową z udziałem Old Joe Camel, gładkiej postaci prawdopodobnie wzorowane na James Bond85. W reklamie Old Joe jeździ na motocyklach, strzela do basenu i współpracuje z atrakcyjnymi kobietami podczas palenia papierosów wielbłądziej. Trzy lata po kampanii Pierce i in. wykazało, że 14 procent dorosłych w wieku powyżej 18 lat określiło Camel jako najbardziej reklamowaną markę papierosów, podczas gdy 29 procent nastolatków w wieku od 12 do 17 lat i 34 procent w wieku 12-13 lat uważało, że Camel jest najbardziej reklamowaną marką86 . Jeszcze bardziej uderzające są dane Fischera i in. pokazując, że 30 procent trzylatków i ponad 80 procent sześciolatków potrafi skojarzyć zdjęcie Old Joe Camel z paczką papierosów. Wśród sześciolatków ten sam odsetek dotyczył paczki papierosów z Old Joe Camel, ponieważ udało im się skojarzyć zdjęcie logo Disney Channel z Mickey Mouse87. Inne dowody sugerujące, że dzieci są rynkiem docelowym dla papierosów to sponsorowanie przez RJR Nabisco wydarzeń takich jak Camel Mud and Monster Series , sponsorowana przez firmę tytoniową promocja markowych papierosów w filmach skierowanych do nastolatków, 88 i wygląd reklam papierosów w czasopismach dla nastolatków. Obecnie paczka papierosów wielbłądziej ma C-note , która może być wykorzystana do zakupu produktów Camel o atrakcyjnym wyglądzie dla nastolatków, takich jak kolczyki z uroku wielbłąda, tropikalna zasłona prysznicowa lub zegarek z Old Joe Camel na twarzy .
Z marketingowego punktu widzenia kampania Camel odniosła duży sukces. DiFranza i wsp. Porównali preferencje marki w latach 1988 i 1990 i poinformowali, że odsetek palaczy w wieku poniżej 18 lat, którzy palili wielbłądy, wzrósł z 0,5 procent do 32 procent od początku kampanii Old Joe. Autorzy ci ocenili, że sprzedaż papierosów wielbłądziej palaczom w wieku poniżej 18 lat wzrosła z 6 milionów dolarów do 476 milionów dolarów, co stanowi jedną czwartą całej sprzedaży Camel i jedną trzecią nielegalnej sprzedaży papierosów85.
W ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił spadek konsumpcji papierosów na jednego mieszkańca, który nieprzerwanie trwa od 1973 r. 4. Ta dramatyczna zmiana nastąpiła równocześnie z gwałtownym rozwojem marek generycznych i tanich markowych papierosów, które obecnie kontrolują 36 procent udziału w rynku89
[podobne: altacet zel, nosolan, armalux ]

Powiązane tematy z artykułem: altacet zel armalux nosolan