Randomizowana, kontrolowana próba ZMapp na infekcję wirusem Ebola czesc 4

Przed infuzjami produktu ZMapp pacjenci otrzymywali często leki przeciwhistaminowe (94% w cyklu 1) i leki przeciwgorączkowe (65% w cyklu 1) w celu złagodzenia działań niepożądanych (tabela S4 w dodatkowym dodatku). Śmiertelność
Tabela 2. Tabela 2. Porównanie umieralności 28 dniowej według grupy leczenia. Spośród 71 pacjentów, których można było ocenić, 21 zmarło, co stanowi ogólny wskaźnik śmiertelności na poziomie 30%. Śmierć wystąpiła u 13 z 35 pacjentów, którzy otrzymali obecny standard opieki samodzielnie i u 8 z 36 pacjentów, którzy również otrzymali ZMapp, co doprowadziło do surowych szacunków 28-dniowej śmiertelności wynoszącej odpowiednio 37% i 22% (Tabela 2). Bayesowska ocena bezwzględnej różnicy w śmiertelności między grupą ZMapp a grupą, która otrzymała sam standard opieki wynosiła -14 punktów procentowych, a względna różnica wynosiła -38%. Te różnice w śmiertelności dały 91,21% prawdopodobieństwa, że ZMapp oraz obecny standard opieki był lepszy niż obecny standard opieki; ta wartość była poniżej ustalonego progu prawdopodobieństwa (. 97,5%) dla stwierdzenia wyższości leczenia badawczego. 95% wiarygodny przedział dla bezwzględnej różnicy w śmiertelności wynosił -34 do 6 punktów procentowych, a 95% wiarygodny przedział dla względnego ryzyka zgonu wynosił od 0,29 do 1,24. Wyniki częstości wykazały różnicę umieralności o -15 punktów procentowych (95% przedział ufności [CI], -36 do 7) i względne ryzyko 0,60 (95% CI, 0,25 do 1,27). Analiza wrażliwości, która obejmowała pojedynczego pacjenta, który został utracony w wyniku obserwacji, spowodowała późniejsze prawdopodobieństwo wyższości ZMapp 89,8% przy założeniu, że pacjent przeżył i 93,5% przy założeniu, że pacjent zmarł.
Rysunek 2. Rysunek 2. Wykres przeżycia Kaplana-Meiera, według dwóch przypisanych grup terapeutycznych. Nie było zgonów w żadnej z grup po 8 dniu badania.
Siedem z ośmiu zgonów zarejestrowanych u biorców ZMapp nastąpiło przed 4 dniem – czyli przed drugą z trzech zaplanowanych infuzji ZMapp (ryc. 2). Wyjątkiem był jeden pacjent, który otrzymał drugi wlew w dniu 4 i zmarł później tego samego dnia. W grupie, która otrzymała obecny standard opieki, wszystkie 13 zgonów nastąpiło w ciągu pierwszych 8 dni obserwacji (Tabela
Drugorzędne wyniki skuteczności
Oceniliśmy wpływ zarówno przypisywania leczenia, jak i wyjściowych wartości progowych cyklu na medianę liczby dni na miano wirusa wirusa oraz na wypis z jednostki leczącej ebolę (ryc. S1 w dodatkowym dodatku). Wśród pacjentów, u których wartości progowe przekraczały 22 w momencie włączenia do badania, ci, którzy otrzymali obecny standard opieki oraz ZMapp, mieli znacznie krótsze pobyty w jednostkach leczących ebolę niż odbiorcy obecnego standardu opieki.
Odsetek pacjentów, u których występowały różne objawy kliniczne EVD (ryc. S2 w Dodatku uzupełniającym) i całkowita liczba objawów zgłaszanych codziennie (ryc. S3 w Dodatku uzupełniającym) w ciągu pierwszych 2 tygodni zostały zbadane, z korektą liczby raportów zebranych w każdym punkcie czasowym. Chociaż pojawiła się sugestia, że objawy u biorców produktu ZMapp uległy wyraźniejszej zmianie, obserwacje te zostały zmylone przez różnicującą się śmiertelność w obu grupach (tj. Pacjenci, którzy zmarli, już nie przyczynili się do codziennych raportów), a zatem potencjał w zakresie stronniczości, nawet jeśli efekt ten powinien faworyzować grupę, która otrzymała obecny standard opieki tylko w spokoju.
Bezpieczeństwo
Odsetek pacjentów z poważnymi zdarzeniami niepożądanymi był podobny w obu grupach: 37% w grupie, która otrzymała obecny standard opieki samodzielnie i 31% w grupie, która również otrzymała ZMapp (P = 0,62)
[przypisy: cocois apteka, armalux, amica słupca ]