Wpływ codziennej kąpieli pacjentów z chloroheksyną na infekcję nabytą w szpitalu AD 2

Kilka dużych badań wykazało, że poprawa procesów wstawiania cewnika, w tym standaryzacja antyseptyki w miejscu insercji z użyciem produktów zawierających chlorheksydynę, może zmniejszyć ryzyko infekcji. Jednak stosowanie środków antyseptycznych do kąpieli pacjenta jest obecnie rozważane kontrowersyjny. Glukonian chlorheksydyny jest środkiem antyseptycznym, który wykazuje szerokie spektrum działania wobec wielu organizmów, w tym gatunków S. aureus i enterococcus. W przeciwieństwie do wielu innych środków antyseptycznych chlorheksydyna ma resztkową aktywność przeciwbakteryjną, która może zmniejszyć obciążenie mikrobiologiczne skóry pacjentów i zapobiec wtórnemu zanieczyszczeniu środowiska. Vernon i in. stwierdzili, że codzienne kąpiele z impregnowanymi chlorheksydyną ściereczkami zmniejszyły liczbę kolonii VRE na skórze o 2,5 log, w porównaniu z kąpielą z mydłem i wodą, a także zmniejszały zanieczyszczenie VRE rąk pracowników służby zdrowia o 40%, a powierzchnie środowiskowe o 30 % .14 Kontrolując źródło, badacze ci zmniejszyli wskaźnik nabycia VRE wśród pacjentów o 66%.
Ponieważ zakażenia krwi wywołane szpitalem często wynikają z przenikania organizmów skóry do krwioobiegu wzdłuż cewników naczyniowych lub innych przerw w integralności skóry, odkażanie skóry mogłoby teoretycznie również zmniejszyć ryzyko infekcji. Bleasdale i in. stwierdzili, że codzienne kąpiele z 2% impregnowanymi chlorheksydyną ściereczkami zmniejszyły częstość występowania pierwotnych zakażeń krwioobiegiem o 60% .15 Nasze poprzednie badanie obserwacyjne oceniające kąpiel z chlorheksydyną w sześciu OIOM wykazało 66% zmniejszenie bakteriemii VRE.16 Poprzednie badania kąpieli z chloroheksydyną. były głównie jednoośrodkowe, przed i po badaniach obserwacyjnych, z ograniczoną ogólną przydatnością wyników. Dlatego przeprowadziliśmy wieloośrodkowe, randomizowane badanie w celu oceny przydatności kąpieli z chloroheksydyną w celu zmniejszenia ryzyka związanego z nabyciem MDRO i szpitalnego zakażenia krwi u pacjentów z wysokim ryzykiem zakażenia związanego z opieką zdrowotną.
Projekt badania
Przeprowadziliśmy randomizowane badanie krzyżowe obejmujące pacjentów hospitalizowanych w sześciu oddziałach intensywnej terapii lub jednostkach transplantacji szpiku kostnego w okresie od sierpnia 2007 r. Do lutego 2009 r. Jednostki losowo przydzielano do codziennego kąpieli pacjentów z myjkami nieantybakteryjnymi (Comfort Bath, Sage Products) (kontrola ) lub myjki impregnowane 2% roztworem glukonianu chlorheksydyny (2% preparatem do przygotowania skóry z chlorku heksydyny chlorheksydyny, produkty szałwiowe) (interwencja) podczas początkowego 6-miesięcznego okresu badania, a następnie codzienne kąpanie z użyciem alternatywnego produktu podczas drugiego 6-miesięcznego okresu .
Kąpiel została zakończona zgodnie z instrukcjami producenta
[więcej w: altacet zel, cocois apteka, wkladka domaciczna ]