Wpływ codziennej kąpieli pacjentów z chloroheksyną na infekcję nabytą w szpitalu AD 6

Częstość wtórnych zakażeń krwi nie różniła się istotnie między okresami interwencji i kontroli. Szacunki Kaplan-Meier czasu do pierwotnego zakażenia krwi. Skumulowane prawdopodobieństwo pierwotnego zakażenia krwi (BSI) jest pokazane pacjentom, którzy kąpali się w myjniach nasyconych chlorheksydyną w porównaniu z tymi, którzy kąpali się w ściereczkach nieantybakteryjnych. Ogólna skuteczność ochronna kąpieli chlorheksydyny wynosiła 30%. Wstawka pokazuje bardziej szczegółową wersję większego wykresu, ze skumulowanym prawdopodobieństwem pierwotnego BSI do 0,25.
Na podstawie analizy regresji proporcjonalnego ryzyka przeżycia Coxa ryzyko nabycia pierwotnego zakażenia krwi było istotnie mniejsze u pacjentów kąpanych chloroheksydyną niż wśród kąpiących się w ściereczkach nieantybakteryjnych (P = 0,02) (ryc. 1). Ten efekt był większy u pacjentów z dłuższym pobytem w jednostce. Wśród pacjentów, którzy byli w jednostce przez ponad 7 dni, względne ryzyko pierwotnego zakażenia krwi wynosiło 0,69 (95% przedział ufności [CI], 0,47 do 0,99) dla pacjentów kąpanych z chloroheksydyną w porównaniu z pacjentami kąpanymi w myjkach nieantydikrobiologicznych . Wśród pacjentów, którzy byli w jednostce przez ponad 14 dni, względne ryzyko pierwotnego zakażenia krwi wynosiło 0,51 (95% CI, 0,30 do 0,87) wśród pacjentów kąpanych chloroheksydyną w porównaniu z tymi, którzy kąpali się w ściereczkach nieantybakteryjnych.
Tabela 3. Tabela 3. Czynniki etiologiczne zidentyfikowanych pierwotnych zakażeń krwiobiegu. Spośród 221 pierwotnych zakażeń krwi najbardziej powszechnymi patogenami były gronkowce (30%), pałeczki Gram-ujemne (23%), enterokoki (20%) i grzyby (13%) (tabela 3). Częstość występowania pierwotnego zakażenia krwi obwodowej wywołanego przez koagulazo-ujemne gronkowce była o 56% mniejsza w okresie leczenia interwencyjnego niż w okresie kontrolnym (0,60 vs. 1,36 przypadków na 1000 pacjento-dni, p = 0,008). Podobnie częstość występowania pierwotnego zakażenia krwi wywołanego przez grzyby była o 53% mniejsza w okresie leczenia interwencyjnego niż podczas okresu kontrolnego, ale to stwierdzenie nie było znaczące (0,36 vs. 0,76 przypadków na 1000 pacjento-dni, P = 0,06).
Częstość zakażeń krwioobiegowej związanych z cewnikiem centralnym była istotnie niższa podczas okresu interwencyjnego niż podczas okresu kontrolnego w przypadku zakażeń z udziałem organizmów Gram-dodatnich (0,89 vs. 1,76 przypadków na 1000 cewników-dni, P = 0,05) i tych z udziałem grzybów ( 0,07 vs. 0,77 przypadków na 1000 cewników-dni, P <0,001). Ogółem częstość infekcji grzybiczymi związanymi z centralnym cewnikiem była o 90% niższa podczas okresu interwencyjnego niż podczas okresu kontrolnego. [więcej w: wrastający paznokieć maść, cocois apteka, dayco tychy ]