Wpływ intensywnego obniżania poziomu glukozy w cukrzycy typu 2 ad 6

Zalecane leki obniżające stężenie glukozy. Niższe poziomy hemoglobiny glikowanej w grupie intensywnej terapii były związane z większą ekspozycją na leki z każdej klasy (Tabela 2). Występowały również częstsze zmiany w dawce lub liczbie stosowanych leków. Schemat zmniejszania stężenia glukozy został zmodyfikowany przez dodanie lub usunięcie leku lub zwiększenie lub zmniejszenie dawki doustnego środka lub insuliny (o . 10% poprzedniej dawki) w średniej liczbie 4,4 razy w roku w grupie intensywnej terapii i 2,0 razy w roku w grupie standardowej terapii. Tabela 3. Tabela 3. Zdarzenia niepożądane, środki kliniczne, użycie tytoniu i stosowanie leków niegłużycowych po losowaniu. W porównaniu z grupą stosującą standardową terapię, grupa intensywnej terapii miała znacznie wyższe wskaźniki hipoglikemii, przyrostu masy ciała i zatrzymywania płynów (Tabela 3). Uśredniona częstość epizodów hipoglikemii wymagających pomocy medycznej wyniosła 3,1% w grupie intensywnej terapii i 1,0% w grupie standardowej terapii, a średni przyrost masy ciała po 3 latach wynosił odpowiednio 3,5 kg i 0,4 kg w obu grupach. Jedna śmierć w każdej grupie została zaklasyfikowana jako prawdopodobnie związana z hipoglikemią, zgodnie z orzeczoną analizą przyczyn zgonu. Pacjenci w obu grupach wykazywali się podobną ekspozycją na interwencje ochronne układu sercowo-naczyniowego i mieli podobne zmiany w cechach niediobemicznych związanych ze zdarzeniami sercowo-naczyniowymi (Tabela 3). Znacznie mniej pacjentów w grupie intensywnej terapii otrzymywało inhibitor enzymu konwertującego angiotensynę niż w grupie standardowej terapii (69,7% w porównaniu z 71,9%, P = 0,02). Jednak poziom ciśnienia krwi był nieco niższy w grupie intensywnej terapii.
Tabela 4. Tabela 4. Wyniki pierwotne i wtórne. Rysunek 2. Rysunek 2. Krzywe Kaplana-Meiera dla pierwotnego wyniku i śmierci z dowolnej przyczyny. W okresie interwencji pierwotny złożony wynik nieinotowego zawału mięśnia sercowego, udaru niezakończonego zgonem lub zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych wystąpił u 723 pacjentów, a 460 zgonów z jakiejkolwiek przyczyny. W danych przeanalizowanych przez komitet monitorujący dane i bezpieczeństwo, status istotnego stanu został ustalony u 97,8% pacjentów w ciągu ostatnich 12 miesięcy; 50 pacjentów (0,5%, w tym 26 pacjentów w grupie intensywnej terapii i 24 w grupie standardowej terapii) zostało utraconych w celu obserwacji i 162 pacjentów (1,6%, w tym 84 w grupie intensywnej terapii i 78 w grupie standardowa grupa terapeutyczna) wycofała zgodę. Średni czas obserwacji u pacjentów, którzy albo cofnęli zgodę, albo zostali utraceni w wyniku obserwacji, wynosił 1,2 roku w grupie intensywnej terapii i 1,0 roku w grupie standardowej terapii (p = 0,22). Wystąpiło mniej przypadków złożonego pierwotnego wyniku w grupie intensywnej terapii, a odsetek wyników pierwotnych zaczął się oddzielać w dwóch grupach po 3 latach (Tabela 4 i Figura 2A). Tendencja ta nie była istotna, z częstością 6,9% w grupie intensywnej terapii i 7,2% w grupie standardowej terapii (współczynnik ryzyka, 0,90, przedział ufności 95% [CI], 0,78 do 1,04, P = 0,16). W grupie intensywnej terapii częstość zawału serca niezakończonego zgonem była niższa niż w grupie leczonej standardowo (3,6% vs. 4,6%, współczynnik ryzyka 0,76, 95% CI, 0,62 do 0,92, P = 0,004), a odsetek zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych był wyższy (2,6% vs
[podobne: trening umiejętności społecznych dla dzieci, dna moczanowa objawy, terapia miorelaksacyjna ]

Powiązane tematy z artykułem: dna moczanowa objawy terapia miorelaksacyjna trening umiejętności społecznych dla dzieci