Wpływ intensywnego obniżania poziomu glukozy w cukrzycy typu 2 ad 7

Wskaźniki zagrożenia dla pierwotnego wyniku i zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w wcześniej określonych podgrupach. Dane dotyczące stężenia hemoglobiny glikowanej w punkcie wyjściowym przedstawiono dla 10 288 pacjentów, ponieważ poziom podstawowy nie był dostępny dla 23 pacjentów. Poziome kreski reprezentują przedział ufności 95%, a pionowe linie przerywane wskazują ogólny współczynnik ryzyka. Wielkość każdego kwadratu jest proporcjonalna do liczby pacjentów.
Częstość zgonów z jakiejkolwiek przyczyny była wyższa w grupie intensywnej terapii niż w grupie standardowej (5,0% w porównaniu z 4,0%, współczynnik ryzyka, 1,22, 95% CI, 1,01 do 1,46, P = 0,04). W analizach wrażliwości modelu Coxa na śmierć z jakiejkolwiek przyczyny, która zawierała zmienne jako czynniki stratyfikujące, a nie jako zmienne towarzyszące, szacowany współczynnik ryzyka śmiertelności w grupie intensywnej terapii, w porównaniu z grupą stosującą standardową terapię, był stabilny. drugie miejsce po przecinku. Tempo zgonów w dwóch grupach badawczych zaczęło się rozdzielać po roku, a różnice utrzymywały się przez cały okres obserwacji (rysunek 2B). Wpływ na śmiertelność był spójny w obrębie podgrup bez dowodów na heterogeniczność (ryc. 3) i utrzymywał się w modelach dostosowujących się do różnic w przyjmowaniu leków na ciśnienie krwi i lipidy.
W przypadku pierwotnego wyniku badania stwierdzono pewną niejednorodność w podgrupach z predyspozycjami, co sugerowało, że pacjenci z grupy intensywnej terapii, którzy nie mieli zdarzenia sercowo-naczyniowego przed randomizacją (P dla interakcji = 0,04) lub których wyjściowy poziom hemoglobiny glikowanej wynosił 8,0% lub mniej (P dla interakcji = 0,03) mogło mieć mniej śmiertelnych lub nie-śmiertelnych zdarzeń sercowo-naczyniowych niż pacjenci w grupie standardowej terapii (Figura 3). Wstępne, nieokreślone, wstępne analizy epizodów ciężkiej hipoglikemii po randomizacji i różnice w stosowaniu leków (w tym rozyglitazonu), zmiana masy ciała i inne czynniki nie wskazywały na ustalenie śmiertelności.
Dyskusja
Badanie to przeprowadziliśmy, ponieważ wcześniejsze badania kliniczne nie wykazały skutków intensywnego obniżania stężenia glukozy w przypadku zdarzeń sercowo-naczyniowych lub śmiertelności u pacjentów z cukrzycą typu 2. Na przykład w brytyjskim badaniu prospektywnym dotyczącym cukrzycy 15 intensywny schemat zmniejszania stężenia glukozy znacznie zmniejszył złożony wynik siedmiu zdarzeń związanych z cukrzycą w porównaniu z konwencjonalną terapią. Jednak wpływ na zdarzenia sercowo-naczyniowe i umieralność nie były znaczące. I odwrotnie, w teście na temat wykonalności cukrzycy Veterans Affairs 16 intensywnych obniżek glukozy wiązało się z nieistotnym wzrostem incydentów sercowo-naczyniowych i brakiem różnic w śmiertelności, a w University Group Diabetes Program, 17,18 grupa, która otrzymywała sulfonylomocznik (tolbutamid), wyższa śmiertelność.
Nasze wyniki wskazują, że kompleksowa, zindywidualizowana strategia terapeutyczna ukierunkowana na stężenie hemoglobiny glikowanej poniżej 6,0% zwiększała wskaźnik zgonu z dowolnej przyczyny po średnio 3,5 roku, w porównaniu ze strategią ukierunkowaną na poziomie 7,0 do 7,9% u pacjentów z medianą. poziom glikowanej hemoglobiny na poziomie 8,1% oraz wcześniejsze zdarzenia sercowo-naczyniowe lub liczne czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego
[patrz też: proteza kończyny dolnej, hologramy na legitymacje, mikrodermabrazja wskazania ]

Powiązane tematy z artykułem: hologramy na legitymacje mikrodermabrazja wskazania proteza kończyny dolnej