Wpływ intensywnego obniżania poziomu glukozy w cukrzycy typu 2 ad 8

Pacjenci w obu grupach mieli niższą śmiertelność niż podano w badaniach epidemiologicznych podobnych pacjentów.19,20 Jednak w porównaniu z grupą stosującą standardowe leczenie, grupa intensywnej terapii odnotowała względny wzrost śmiertelności o 22% i bezwzględny wzrost o 1,0 % w tym okresie obserwacji, z podobnymi różnicami w zgonach z przyczyn sercowo-naczyniowych. Ten wzrost śmiertelności jest równoznaczny z jedną dodatkową śmiercią na każde 95 pacjentów leczonych przez 3,5 roku. To badanie nie zostało zaprojektowane do testowania komponentów strategii interwencji. Analizy, które przeprowadziliśmy do tej pory, nie wykazały wyraźnego wytłumaczenia dla tej wyższej śmiertelności. W grupie intensywnej terapii szybko osiągnięto średni poziom hemoglobiny glikowanej 6,4% i utrzymano go przez połączenie podejść behawioralnych i farmakologicznych. Standardowa grupa terapeutyczna miała mniej wizyt studyjnych i stosowała mniej leków i kombinacji leków. Zatem wyższy wskaźnik zgonów w grupie intensywnej terapii może być związany z czynnikami związanymi z różnymi strategiami. Czynniki te obejmują, ale nie są ograniczone do różnic w osiągniętym poziomie hemoglobiny glikowanej 6,4% w grupie intensywnej terapii, w porównaniu z 7,5% w grupie standardowej terapii; w zakresie zmniejszenia poziomów hemoglobiny glikowanej w dwóch badanych grupach; w szybkości zmniejszenia stężenia hemoglobiny glikowanej, z redukcją o około 1,4% w grupie intensywnej terapii i 0,6% w grupie standardowej terapii w ciągu pierwszych 4 miesięcy po randomizacji; w zmianach w schematach leczenia i w szybkości hipoglikemii; w niepożądanych skutkach z powodu niewykrytych interakcji różnych klas leków stosowanych w dużych dawkach; lub w pewnej kombinacji tych lub wielu innych możliwości, być może w połączeniu z charakterystyką kliniczną pacjentów biorących udział w badaniu.
Różnice umieralności pojawiły się od roku do 2 lat po randomizacji. Należy zauważyć, że po około 3 latach w grupie intensywnej terapii pojawił się nieistotny spadek wskaźnika pierwotnego wyniku (ryc. 2A), ze względu na znacznie mniej nieinwazyjnych zawałów mięśnia sercowego, pomimo większej liczby zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych i podobnej liczby obrysy (Tabela 4). Te wzorce dotyczące śmiertelności i pierwotnego wyniku sugerują, że jeśli istnieją jakiekolwiek korzyści związane z intensywnym obniżaniem stężenia glukozy, może minąć kilka lat, zanim pojawi się zwiększone ryzyko śmierci. Na tą intrygującą możliwość można odpowiedzieć tylko w dalszych badaniach.
Mocne strony naszych badań obejmują losowe przydzielanie pacjentów do grup badanych i obserwację dużej liczby pacjentów wysokiego ryzyka zgodnie z powszechnym protokołem, wysoki wskaźnik obserwacji, osiągnięcie i utrzymanie bezwzględnej różnicy glikacji poziomy hemoglobiny na poziomie 1,1% przez 3,5 roku, wdrażanie w klinikach, które rutynowo leczą pacjentów w społeczności, rozstrzyganie wyników przez komitet nieświadomy przypisania grupy badawczej, projekt czynnikowy, w którym nadal testowane są ciśnienia krwi i interakcje z lipidami, oraz audyt bezpieczeństwa przeprowadzany przez niezależny komitet. W naszym badaniu nie uwzględniono jednak ryzyka i korzyści wynikających z różnych podejść do obniżenia poziomu hemoglobiny glikowanej (w tym optymalnego stopnia obniżenia stężenia glukozy), zapobiegania zwiększeniu stężenia hemoglobiny glikowanej u pacjentów z cukrzycą typu 2, u których stężenie hemoglobiny glikowanej jest niższe niż 7,5%, całkowite zapobieganie cukrzycy i obniżenie poziomu hemoglobiny glikowanej u osób, które nie mają choroby sercowo-naczyniowej lub dodatkowych czynników ryzyka sercowo-naczyniowego
[patrz też: scorbolamid na gardło, perwersyjna siostra filmweb, justyna dobrosz oracz wikipedia ]

Powiązane tematy z artykułem: justyna dobrosz oracz wikipedia perwersyjna siostra filmweb scorbolamid na gardło