Wpływ intensywnego obniżania poziomu glukozy w cukrzycy typu 2 ad

Hipotezę tę potwierdziły wyniki niektórych, ale nie wszystkich wcześniejszych badań klinicznych.1 Hipoteza ta nie została jednak jednoznacznie przetestowana w odpowiednio zasilanych, randomizowanych badaniach klinicznych dotyczących wyników sercowo-naczyniowych. Niemniej jednak, dane z podstawowej wiedzy naukowej, analizy epidemiologicznej i ograniczonych badań zostały wykorzystane do poparcia zalecanych wytycznych w celu osiągnięcia zbliżonych do prawidłowych poziomów glikowanej hemoglobiny i glukozy u wybranych pacjentów z cukrzycą typu 2, 5-8, pomimo niewielkiej ilości dowodów dotyczących ryzyko i korzyści związane z obecnie dostępnymi terapiami. Działanie kontrolujące ryzyko sercowo-naczyniowe u chorych na cukrzycę (ACCORD) zostało opracowane specjalnie w celu ustalenia, czy strategia terapeutyczna ukierunkowana na normalne stężenie hemoglobiny glikowanej (tj. Poniżej 6,0%) zmniejszyłaby częstość incydentów sercowo-naczyniowych, w porównaniu ze strategią ukierunkowaną na stężenie hemoglobiny glikowanej od 7,0 do 7,9% u osób w średnim i starszym wieku z cukrzycą typu 2 i ustaloną chorobą sercowo-naczyniową lub dodatkowymi czynnikami ryzyka sercowo-naczyniowego. Stwierdzenie wyższej śmiertelności w grupie intensywnej terapii doprowadziło do decyzji o zakończeniu intensywnego leczenia w lutym 2008 r., 17 miesięcy przed planowanym zakończeniem badania. Zgłaszamy skutki intensywnej interwencji na śmiertelność i pierwotny złożony wynik poważnych zdarzeń sercowo-naczyniowych u wszystkich pacjentów i w określonych wcześniej podgrupach.
Kwalifikowalność i projekt studiów
Racjonalne uzasadnienie i projekt badania oraz opis interwencji glikemii zostały opisane wcześniej. 9,10 Krótko, trwające wieloośrodkowe badanie kliniczne, które jest sponsorowane przez National Heart, Lung and Blood Institute (NHLBI), jest prowadzone w 77 centrach klinicznych (zagregowanych w siedmiu sieciach) w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Zwerbowaliśmy ochotników, którzy mieli cukrzycę typu 2 i poziom hemoglobiny glikowanej 7,5% lub więcej i którzy byli w wieku od 40 do 79 lat i mieli chorobę sercowo-naczyniową lub byli w wieku od 55 do 79 lat i mieli anatomiczne dowody znacząca miażdżyca tętnic, albuminuria, przerost lewej komory serca lub co najmniej dwa dodatkowe czynniki ryzyka choroby sercowo-naczyniowej (dyslipidemia, nadciśnienie tętnicze, aktualny status palacza lub otyłość) .9 Kluczowymi kryteriami wykluczenia były częste lub niedawne poważne przypadki hipoglikemii, niechęć do domu monitorowanie poziomu glukozy lub insulina iniekcyjna, wskaźnik masy ciała (waga w kilogramach podzielona przez kwadrat wysokości w metrach) większy niż 45, poziom kreatyniny w surowicy większy niż 1,5 mg na decylitr (133 .mol na litr), lub inna poważna choroba.
Wszystkich 10 251 pacjentów przydzielono losowo do kompleksowej intensywnej terapii skierowanej na poziom hemoglobiny glikowanej mniejszej niż 6,0% lub do standardowej terapii skierowanej na poziom 7,0 do 7,9%. Przy zastosowaniu podwójnego schematu dwójkowego na dwa, 4733 pacjentów zostało losowo przydzielonych do obniżenia ciśnienia krwi poprzez otrzymanie intensywnej terapii (skurczowego docelowego ciśnienia krwi, <120 mm Hg) lub standardowej terapii (skurczowego docelowego ciśnienia krwi <140 mm Hg). Ponadto 5518 pacjentów zostało losowo przydzielonych do grupy otrzymującej fenofibrat lub placebo, zachowując jednocześnie dobrą kontrolę nad cholesterolem lipoprotein o małej gęstości za pomocą simwastatyny.11 Te próby ciśnienia krwi i lipidów są kontynuowane, a wyniki dotyczące ich pozostają zamaskowane. [więcej w: panorama zębów, lista leków dla seniorów, uzależnienie od telefonu komórkowego ]

Powiązane tematy z artykułem: lista leków dla seniorów panorama zębów uzależnienie od telefonu komórkowego