Cele glikemiczne i choroby sercowo-naczyniowe cd

Jak jasno stwierdzili badacze w badaniu ACCORD, istnieje potencjalny niedotknięty niepożądany efekt ze względu na zwiększoną liczbę zmian w schematach leczenia i zwiększone stosowanie wielu klas leków i przy zwiększonych dawkach. Czy wyniki tych badań mają szerokie zastosowanie w leczeniu większości pacjentów z cukrzycą typu 2. Niestety, badania te nie dotyczyły strategii obniżania stężenia hemoglobiny glikowanej u pacjentów z niskim ryzykiem, u których nie występowała choroba sercowo-naczyniowa lub dodatkowe czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego. W badaniu ACCORD pacjenci z grupy intensywnej terapii, u których nie występowała w przeszłości incydentów sercowo-naczyniowych lub których wyjściowy poziom hemoglobiny glikowanej był poniżej 8%, mieli znacznie mniej śmiertelnych i niezakończonych zgonem zdarzeń sercowo-naczyniowych niż pacjenci z większym ryzykiem. Te wyniki sugerują, że intensywna terapia była korzystna przynajmniej w tej podgrupie. To, czy osiągnięcie celów glikemii poniżej 7% będzie korzystne dla zdecydowanej większości pacjentów z cukrzycą typu 2, a niskie ryzyko chorób sercowo-naczyniowych pozostaje kolejnym pytaniem bez odpowiedzi.
Tak więc oba badania są ważnym wkładem w tę dziedzinę, ale nie zapewniają ostatecznej odpowiedzi na problem kontroli glikemii i chorób sercowo-naczyniowych. Inne trwające badania kliniczne dostarczą dodatkowych wyjaśnień. 8-11 Ważne będzie, aby wszystkie badania zostały zakończone, aby cały przegląd mógł zostać poddany przeglądowi. W tym czasie będziemy dysponować znacznie większą liczbą danych medycznych i naukowych, na których można oprzeć takie decyzje dotyczące leczenia.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Cefalu donosi, że zasiada w radach doradczych i otrzymuje opłaty za wykłady od Eli Lilly, Amylin, Pfizer i Merck, a także otrzymuje dotacje od Eli Lilly, Pfizera i Mercka. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Ten artykuł (10.1056 / NEJMe0803831) został opublikowany na stronie www.nejm.org w dniu 6 czerwca 2008 r.
Author Affiliations
Z Pennington Biomedical Research Center, Louisiana State University System, Baton Rouge.

[podobne: armalux, justyna dobrosz oracz wikipedia, altacet zel ]